niedziela, 20 grudnia 2009

Dieux du Stade

Gwiazdor rugby i kapitan reprezentacji narodowej Walii Gareth Thomas zaskoczył wszystkich fanów i zawodników oświadczeniem, że jest homoseksualistą. Sportowiec, jak twierdzi, chce dać pozytywny sygnał do wszystkich ludzi. 35-letni kapitan reprezentacji Walii chce w ten sposób pokazać młodszym gejom z ambicjami sportowymi, że osiągnięcie sukcesu zależy tylko i wyłącznie od nich, a to, że są homoseksualistami nie może im w tym przeszkodzić

Historia Garetha Thomasa nie jest prosta, w młodzieńczym wieku odkrył swoją orientację. Jako 16-letni chłopak nie mógł się pogodzić z prawdą, ponieważ bał się, że droga do świata sportu będzie zamknięta dla niego jako geja. Dziś po latach Thomas wyznaje, że nie mógł już dłużej udawać i żyć w kłamstwie, dlatego postanowił się ujawnić. Zostało to okupione troskami małżeńskimi. Jego czteroletnie małżeństwo legło w gruzach, po tym, jak przyznał się żonie, że gustuje raczej w mężczyznach.

- Targały mną różne emocje, poprzez łzy, złość, aż do absolutnej rozpaczy - dodaje. - Nie jestem pewien, czy kiedykolwiek chciałem, by ludzie poznali prawdę o mnie i, szczerze mówiąc, czuję się niespokojny o ich reakcje i o to, jaki może to mieć wpływ na moją rodzinę. Przyznaję, że było mi bardzo trudno ukrywać swoją seksualność, ale mam nadzieję, że swoim coming out'em pomogę innym podjąć podobną decyzję, nie tylko graczom rugby, a domyślam się, nawet jestem pewien, że wśród nich jest spora grupa takich, jak ja.

- Moi najbliżsi, rodzina i przyjaciele byli tym zaskoczeni, ale przyjęli moje wyznanie zwyczajnie, ze zrozumieniem. Nadal mnie wspierają. Przecież z powodu tego wyznania nie stanę się nagle innym człowiekiem niż byłem do tej pory. Co dalej? - mówi. - Nie mam zamiaru rozpoczynać jakiejś "krucjaty" homoseksualnej, ale swoją decyzją chcę wysłać "pozytywne przesłanie" do innych osób homoseksualnych.

Thomas znalazł wsparcie u trenera drużyny Cardiff Blues Scotta Johnsona, który poradził mu, by powiedzial o swoim homoseksualizmie kolegom. Pierwszymi osobami z drużyny, którzy się dowiedzieli o tajemnicy Thomasa byli Stephen Jones i Martyn Williams. - Czekałem na nich w knajpie i zastanawiałem się co będzie - wspomina Thomas. - Koledzy przyjęli tę informację po męsku, nawet nie mrugnęli okiem. Dwóch moich przyjaciół zachowało się wspaniale, poklepali mnie po ramieniu i zrozumieli moje obawy. Dlaczego nie powiedziałeś nam tego wcześniej - skwitowali zawodnicy - wspomina Thomas.

Niedawno homoseksualizm ujawniła jedna z największych gwiazd irlandzkiego sportu Dónal Óg Cusack. Rok wcześniej publicznie o swoim homoseksualizmie powiedział także gwiazdor NBA John Amaechi.


Dónal Óg Cusack

John Amaechi

Francuscy rugbyści natomiast kolejny zaprezentowali swoje wdzięki w kaledarzu "Dieux du Stade". Jak zawsze wyglądają fantastycznie.













1 komentarz:

  1. Dzieki Hyakinthos za pokazanie tych fajnych chłopaków z francuskiego kalendarza - a tak przy okazji życzę wszystkiego najlepszego z Nowym 2010 rokiem.

    OdpowiedzUsuń